Bemutatkozunk
Kolibri Fejlesztő Központ - 2019 óta
Olyan helyet szerettünk volna létrehozni, ahol elismert, képzett szakemberek segítségével komplex terápiás beavatkozásokat tudunk végezni. Ezért nagyon fontos számunkra a csapatmunka, a folyamatos szupervízió, esetmegbeszélés. Így biztosítható, hogy minden hozzánk forduló család, gyermek számára a legmegfelelőbb ellátást nyújtsuk.
Csapatunk tagjai vállalkozó szellemű, elkötelezett, tapasztalt szakemberek, akik nyitottak és empatikusak. Igyekszünk a gyógypedagógia, fejlesztőpedagógia minden területét lefedni, ezért számunkra is cél az állandó fejlődés, megújulás. Mindannyian rendszeresen továbbképzéseken veszünk részt, szakmailag és személyiségünkben is fejlődünk, építkezünk.
A hozzánk forduló családoknak körültekintő terápiás javaslatokat és korrekt tájékoztatást nyújtunk.
A szülők mondták:
" Sokan azon a véleményen vannak, hogy a gyereket íráselőkészítésre, matekelőkészítőre kell hordani, hogy sikeres elsős legyen. Én nem akartam megutáltani vele a tanulást, ezért inkább a mozgásba fektettem. Nem tudtam, hogy jót teszek-e, de most már látom, hogy a legjobb döntés volt. "
Szilvia
Két gyermekem is részt vett alapozó terápián
és nagyon jó tapasztalataim vannak.
Az első gyermekem idejében jött a nagy hír, hogy 6 évesen kell mindenkinek elkezdeni az iskolát. Nagyon megijedtem, mert nagy mozgásigényű fiú gyermekem van és amikor elvittem a tornára felméretni láttam, hogy 2 percig nem tud nyugodtan maradni, nemhogy odafigyelni az adott feladatra, főleg nem pontosan végrehajtani azt.
2 évig jártunk a tornára, végül minden létező papírt beszereztem, hogy 7 éves korában tudja kezdeni az iskolát. Most első osztályos tanuló egy erős iskolában, kitűnő lett a bizonyítványa, nem kell vele leülnöm tanulni, mert minden tantárgyból szinte hibátlan dolgozatokat ír. Az olvasást szoktuk gyakorolni, napi 5-10 percet a tanítónénik javaslatára.
A másik gyermekemmel azért kezdtük el a tornát, mert nem volt tiszta a beszéde és kisbaba kora óta rengeteg sírt. 1 éve járunk a tornára, kiegészítve a logopédiával, rengeteget változott, szinte tiszta lett a beszéde, a logopédus is nagyon meg van elégedve és örül neki, hogy tornára is visszük a gyermeket, mert az ő munkájában rengeteget segít. Véleménye szerint a gyors eredményt a két foglalkozás együttese adja.
6 éves most és az óvodában a felmérésen iskolaérettnek, kiemelkedően ügyesnek tartják, hibátlanul szótagol, nagyon jól számol. Szeptemberig még fenntartjuk a foglakozásokat és bízom benne, hogy vele is ilyen könnyen megy majd az iskola.
Sokan azon a véleményen vannak, hogy a gyereket íráselőkészítésre, matekelőkészítőre kell hordani, hogy sikeres elsős legyen. Én nem akartam megutáltani vele a tanulást, ezért inkább a mozgásba fektettem. Nem tudtam, hogy jót teszek-e, de most már látom, hogy a legjobb döntés volt.
Sokszor nem akartak menni a tornára, de ezt az egyet megköveteltem tőlük, mert az iskolába is el kell menni a későbbiekben, akkor is, ha nincs kedve az embernek.
Amit a gyerekek megtanultak a tornán, hogy csak akkor válaszolunk a tanító kérdésére, ha felszólítanak minket. Minden körülmények között jól tudjanak teljesíteni a gyerekek, például ne a tanítónak a személye határozza meg az eredményt, ezért gyakran változtatják, hogy melyik tanárral tornáznak a gyerekek.
A szövegértésük kimagaslóan jó, csak az a feladat van jól megoldva, ami pontosan van
végrehajtva, ilyen kicsi dolgokon múlik az ötös vagy a hármas.
A harmadik gyermekemmel is járni fogunk tornára, ő szeptemberben fogja kezdeni. Ilyen sikerélmények után már ki sem merném hagyni.
Bele sem merek gondolni abba, hogy ilyen kis dolgokon múlik az ember élete, hogy hármas tanuló lesz vagy kitűnő, esetleg csúfolják-e majd a gyereket a furcsa beszéde és érzékenysége miatt vagy egy sikeres és büszke kis emberré válik.
Szilvia
" Az én üzenetem a szülők felé akik most keresik a megoldást; Vágjatok bele, én már tudom hogy megéri! Legyetek kitartóak a tornában, NE adjátok fel! "
Ibolya
A mi történetünk Zénó újszülött korában kezdődött, amikor szinte azonnal Dévény tornára kezdtem hordani egy nagyon jó szakemberhez (feloldotta izmait és nyaki biccentését).
Majd a járás és beszéd együttes indulásával már nem bírta az idegrendszere és egyensúlyproblémái jelentkeztek. Tsmt tornáztatni kezdtem otthon, szakember által előírt feladatsorral. Ez javulást eredményezett mind egyensúlyában és beszédében.
A nagyobb gondok akkor jelentkeztek amikor közösségbe került; nehezen alkalmazkodott elvárásokhoz, túlpörgött, nyugtalan lett, figyelme csapongott, esetenként dühöngött, gyakran bántotta társait.
Nagyon rossz érzés volt ez szülőként, mert bizony gyakran elítéltek bennünket, hogy elkényeztettük, vagy erre neveltük. Folyamatosan kerestem a megoldást, majd fejlesztőpedagógus barátnőm javaslatára “Alapozó terápia” helyszíne után kezdtem kutatni.
Ekkor már nagyon el voltam keseredve, féltem közösségbe vinni a kisfiamat!
Jovin Piroskát 2022. februárjában hívtam fel, majd március elején felmérte Zénót és azonnal heti 2* nap tornát javasolt. Júniustól már heti 3 alkalommal hordtam és hordom most is folyamatosan (45 km-ről).
Júliusban éltünk át egy nehéz regresszív időszakot, ami fokozott hisztit, dühöngést, hangulatingadozást hozott nála, ujját is szopta amit előtte soha.
Augusztustól szép lassan fokozatos javulást láttunk, az őszi óvodakezdés jól sikerült, óvónénik is boldogabbak voltak, hisz egy jobb gyereket kaptak vissza! Ritkább lett a probléma az oviban, figyelme elkezdett erősödni, feladattudata nőtt, tehát kezdtük meglátni a fényt az alagút végén.
Ezután már csak egy enyhébb regressziót tapasztaltunk októberben, azóta pedig szépen érik. Így egy év után büszke vagyok a fiamra, hisz heti 3*2 órát ott van a terápián és végzi kitartóan.
Mi továbbra is járni fogunk, hogy teljes érésben legyen része kisfiamnak! Számomra még külön pozitívum, hogy minden “tanárt”nagyon megszeretett, ez azt jelenti, hogy 4(!) felnőtthöz tud alkalmazkodni.
Az én üzenetem a szülők felé akik most keresik a megoldást; “Vágjatok bele, én már tudom hogy megéri! Legyetek kitartóak a tornában, NE adjátok fel! Boldog gyerek- boldog család!”
Köszönöm és örökké hálásak leszünk minden terapeutának; Piroska néninek, Edit néninek, Eszter néninek, és Pista bácsinak.
Ibolya
" Hatalmas öröm volt azt hallani az óvónőtől,
hogy „berobbant” a kisfiam finommotorikája, vagy azt, hogy a kiemelkedő a logikai gondolkodása, számolási készsége. Véleményem szerint a gyermekekre is igaz az, hogy a hosszútávú és kitartó munka a siker titka. "
Brigitta
Mindkét gyermekem jár jelenleg alapozó tornára, melynek jelentős szerepe van a fejlődésükben.
Mindkettőjük mozgás- és beszédfejlődése eltért az átlagostól, így nem is volt kérdés, hogy valamilyen fejlesztő tornára lesz szükségünk.
Az alapozó tornát az egyik szomszédom ajánlotta, aki elmesélte, hogy mindhárom unokája járt a Kolibri Fejlesztő Központba fejlesztő tornára és hatalmas segítséget jelentett nekik.
Először egy felmérésen vettünk részt, majd megkezdtük a közös munkát, mely kis létszámú
csoportokban történik, esetünkben hetente kétszer 1,5 órán keresztül.
Van amikor csak kis lépésekben haladunk előre, néha ugrásszerű a fejlődés és bizony előfordul, hogy visszaesés tapasztalható. Torna után bizony előfordul, hogy hisztisebbek, vagy türelmetlenebbek a fiúk, de ezt már előre tudom, így igyekszem átsegíteni őket a nehezebb időszakon.
A fiúk teljesítményét most már az óvodájukban is elismerik, látják, hogy mennyit ügyesedtek, okosodtak, és közösen örülünk az elért eredményeknek.
Hatalmas öröm volt azt hallani az óvónőtől, hogy „berobbant” a kisfiam finommotorikája, vagy azt, hogy a kiemelkedő a logikai gondolkodása, számolási készsége.
Véleményem szerint a gyermekekre is igaz az, hogy a hosszútávú és kitartó munka a siker titka.
Brigitta
Különleges Vagyok Alapítvány
Az Alapítvány célja, hogy segítsen.
Segítsen mindazoknak, akiknek gyermekei a megszokottól eltérő fejlődésmenetűek: központi idegrendszeri sérült, megkésett pszichomotoros fejlődésmenetet mutató, értelmi sérült, mozgás-, látás, vagy hallássérült, autista, halmozottan sérült gyermek; számukra állapotmegőrző, rehabilitáló, fejlesztő programokat hozzon létre. Ezen programok mellett az Alapítvány segítséget nyújt az érintett családoknak abban is, hogy sérült családtagjaiknak napközben néhány órára felügyeletet, ellátást biztosítunk.
Alapozó Terápiával és a hozzá kapcsolódó módszerekkel segítsen a megkésett és/vagy akadályozott beszédfejlődésnél, kiejtési hibával, pöszeséggel küzdő gyermekeknek, olvasás és/vagy írásgyengeségnél, azoknál az organikus eredetű túlmozgásos – figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a szülés körül oxigénhiányos károsodás keletkezett, és minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból.
Segítsen abban, hogy a gyermekek szervezeti keretek között, szakmailag egymásra épülő, egymást erősítő, fejlesztő eljárásokban részesüljenek, amik hozzásegítik őket képességeik és személyiségük kiteljesítéséhez. Kiemelten fontos, a megelőzés, módszereinek terjesztése, a korai szűrés, a szülők, pedagógusok és egyéb szakemberek tájékoztatása, képzése. Biztosítani kívánjuk a céljainkkal kapcsolatos felnőttképzések, konzultációk hátterét.
Az Alapítvány célja, hogy mentálhigiénés programok, pszichológiai tanácsadás keretében segítse a családokat, azok szűkebb és tágabb környezetének szereplőit a sérült gyermek elfogadásában, és nevelési tanácsokat nyújtson a mindennapok során. Célja a segítő szakmákban dolgozó szakemberek lelki egészséggondozása is.
Kiemelt terápiáink
Evésfókuszú pedagógiai fejlesztés, tanácsadás
Szakemberek bevonásával – gyógypedagógus, pszichológus, dietetikus – segítünk, ha gyermeke bármilyen evésproblémával küzd.
Alkalmazott viselkedés elemzés – ABA Terápia
Az ABA terápia a viselkedésterápiák közé sorolható. A módszer gyermekközpontú, a gyerek motivációján alapul.
Alapozó Terápia
Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszer fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot.
Miért éppen kolibri?
A lankadatlan örömöt és az élet nektárját szimbolizálja. Lehet, hogy a legkisebb madár, de a legérdekesebb is. A lehetetlennek tűnő dolgok szimbóluma. Arra tanítja az embert, hogy meg kell találnia saját élethelyzetében az örömteli élet csodáját.